Ghia mekk #11 – smådeler

De siste dagen er brukt til å gjøre bunnplaten ferdig på oversiden. Det måtte bla lages nytt feste for gasspedal da en tidligere eier hadde «reparert» det originale. Fjerning av lim ghia26og maling ble også et forsøkprosjekt; det startet med varmepistol, deretter ble det malingfjerning på boks for tilslutt å bruke vinkelsliper med stålbørste. Det siste funket absolutt best men garasjen trenger en kraftig rengjøring.

Mye tid går også bort i klargjøring og lakking av små og store deler. En pappeske fungerer fint som lakkboks og ghia27haugen med deler som skal innom denne blir mindre. Motoren er også påbegynt og har blitt rengjort og demontert. Planene for denne er å lakkere opp igjen noen deksler, skifte noen pakninger og tenningsanlegg samt overhale bensinpumpe og forgasser. Kjøreturen hjem tyder på en kjapp og fin motor så overhaling får være til mitt kommende vintage speed prosjekt.

Alle skruer, muttere, skiver osv blir elforsinket. Løsningen ble å kjøpe et «gjør det selv» sett fra «Frost» i England. Dette fungerer bra men krever litt ghia28forarbeid på det som skal forsinkes samt det er begrenset hvor mye som kan tas om gangen. I ettertid ser jeg at alle delene skulle vært sendt til et firma og fått det kjapt gjort.

Ikke helt etter skjema men nå begynner jobben med å montere alt sammen igjen. Målet er at chassiet skal rulle på egne hjul neste søndag og da helst med motor montert. Skulle dette gå bra så håper jeg karosseriet er ferdig og kan hentes neste mandag men det er heller tvilsomt.

1 mnd til godkjenning på BT! Oppdatering kommer!