Ghia mekk #17

Monteringen av bilen er i gang for fullt! Det elektriske anlegget er ferdig reparert og det ser ut som det meste virker tilfredstillende. Det eneste problemet er en defekt oljetrykksgiver, ghia39denne er stemplet 12/57 og dermed holdt den originale i over 50 år! Ta kontakt om du har en giver med skrutilkobling som du ikke trenger!

Det originale speedometeret var i «miles» og for å gjøre det enklere for sjåføren er det ghia40byttet ut med et med skala i kilometer. Det som kjenner litt til Ghia ser sikkert også at «klokken» er ny. Det er også montert hovedstrømbryter i motorrommet ved siden av batteriet. Etter de gamle LMK forsikringsreglene skulle denne kunne betjenes fra førerplass men etter de lempet på kravene har det blitt enklere å finne plass til den.

Innertaket er strukket opp og det gjenstår bare liming før en av de siste store utfordringene; rutene skal monteres. Problemet skal vistnok være å få kromlistene til å ligge fast i gummilistene til rutene er satt i. Det finnes en «oppskrift» på hvordan dette skal løses med hjelp av bla tape og det blir ghia41spennende å prøve. Noen sier de bruker 20 min på jobben og noen sier 14 dager!

<- Trenger du «brevklyper» er det ingen vits å besøke Binders i Kanalveien!!

Under 14 dager igjen til Biltilsynet!
Oppdateringer følger!

One Response to “Ghia mekk #17”

  1. Sune sier:

    mektig imponert av jobben du gjør igjen Frode!! Dette er ikke vanlig restaurering. ûberklasse!