Ghia mekk #18

ghia42Hele Pinsen er brukt i garasjen og med 12 timers dag så begynner ting å vise! Motoren er startet men trenger en justering før den er klar. Front og bakrute er montert(!) med hjelp av min bror; 3 timer med å montere pakning og kromlister (dvs mye pirking med skrujern) og deretter 1 time med forsiktig justering og inntrekking. Et timetall som er absolutt godkjent i thesamba målestokk men det var også på den siden jeg fant «oppskriften» på hvordan det skal gjøres.ghia43

Med såpass demontert prosjekt må en finne plasser til å lagre både nye og gamle deler som skal brukes. Da det er lite ledig plass i garasjen må andre steder brukes og dermed lagres nå bla dørene i stuen, panser/motorluke i vindfang og støtfangere blir rustbeskyttelse på baksiden på badet. I tillegg er det et stor jobb å holde seg oppdatert på hva som finnes i de mange kassene med deler som er lagret på loftet. Det er ikke alltid en finner det en trenger.

ghia44En tidligere nevnt pakke som ankom like før Pinse var (nesten) alle kromdeler til bilen. Støtfangere, listverk, emblemer, osv ble sendt til Tomasz i Polen. Akkurat tidsnok til monteringen kom de nå i retur; deler med rust og bulker har blitt som nye igjen og en fantastisk jobb er utført. For dere som følger med på restaureringen av 38 mod KDFen i Tyskland bør det nevnes at Tomasz har produsert mye deler til denne.

Oppdateringer kommer sikkert!

Comments are closed.