Navnet skjemmer ingen og når forkortelsen blir OKRASA så blir det hele interessant. Gerhard Oettinger grunnla firmaet i 1951 og de spesialiserte seg på trimmingsdeler til Volkswagen. Ikke lenge etter brukte både Dannenhauer & Stauss og Rometsch motorene i bilene sine.
Det var to Okrasa sett tilgjengelig; TS-1200 og TS-1300/30. TS-1200 bestod av et par dobbelinnsugs-topper, 2 stk Solex 32 forgassere og nødvendige stag og innsug. Som ekstra kunne leveres Fram oljefilter og Okrasa oljekjøler, denne bestod av et kobberrør i en spiral som ble montert foran luftinnsuget ved kjøleviften. TSV-1300/30 settet var mye mer komplett og i tillegg til delene du fikk med TS-1200 kom det ny veiv som økte slaglengden til 69,5 (org 64mm). Dette gjorde at sylindervolumet ble 1295ccm.
Det er fortsatt fullt mulig å finne Okrasa-deler til salgs og mye er reprodusert. Komplette motorer dukker også av og til opp og for tiden står bla en tilsalgs i Norge for 40k men denne trenger en del jobb. Nylig dukket det opp et komplett TSV-1300/30 til salgs på thesamba, i original emballasje og full dokumentasjon. Prisforlangende var 20000$ (!) og det var solgt på et par timer!