I 1987 da jeg begynte med folkevogn var det helst Porsche look det gikk i og i Bergen krydde det av mer eller mindre vellykede kreasjoner. Jeg kastet meg aldri på denne bølgen men bygde en mintgrønn Roadster istedenfor (dette var det fargeglade 80 tallet) og dermed var min interesse for de gamle luftavkjølte i gang. Brosjyrer og kataloger fra inn og utland ble bestilt og katalogen fra «Speciality Cars» ble en av de som ble grundig lest. Settene ble bygget hovedsaklig på folkevognbunn men det fantes også de som bygget på rammene til amerikanske biler og dermed var godkjent for V8. En kunne bygge «Woodier» og sportsbiler, jeeper og campingbiler; valget var ditt. Dette var selvfølgelig beregnet på det Svenske markedet og det var dermed ingen mulighet for å få dette godkjent i Norge. Nor Kit Cars på Mysen leverte Porsche Speedster sett som var godkjent på VW bunn. Disse ble ikke godkjent ombygget men registrert som ny bil og dermed avgifter på ca 50000.- Mine planer om en slik strandet kjapt da det kom nye krav fra myndighetene om betraktelig mindre avgasser, noe som en luftavkjølt aldri kunne innfri. Historien vil ha det til at det stod et karosseri klar for salg på Mysen årevis etterpå de nye reglene kom, kanskje det står der enda?