JFK-Mekk

JonnS har en stund klaget over dårlige bremser på sin 61 mod Luxus modell og i helgen var endelig tiden kommet for å mekk1trå støttende til. Da de fleste bremsedelene på denne bilen så ut til å ha vært der siden starten fant vi fort ut at tiden var inne for å bytte ut det meste. Hjulsylindre, slanger, bremsebånd, monteringssett og hovedsylinder ble funnet frem fra et rikholdig lager. Det mest radikale som ble gjort var nok allikevel ombygging til 2 krets(!) bremser, la oss håpe at vi ikke blir upopulær i VW kretser…..  mekk2Jobben er meget enkel: Hovedsylinderen passer rett på og alle rørene må bare bøyes litt for å treffe de nye plassene. Det største problemet er å få montert en 2 kammers bremsevæskebeholder men her kan også løsningen være enkel. En tar en Volv…, ehh en ATE beholder som ofte blir brukt til et annet bilmerke og monterer rett på sylinderen. Et par timers jobb og en MEGET fin bil var klar til nok en sommer med mange turer. Takk for innsatsen!

2 kommentarer til “JFK-Mekk”

  1. Smart oppgradering. Ovalen sjanglet litt i 80 sonen på vei til jobb i forgårs. På vei hjem igjen ble det plutselig veldig ille. Prøvde å bremse – NULL effekt. Hele trommelen bak løsnet pga mutter og låsepinn var borte. Heldigvis klarte jeg å stoppe med brekket rett før hjulet hoppet av. Blir nok tokrets på meg også.

Det er stengt for kommentarer.